Provoz školky
Počet tříd: 1 (heterogenní složení) Počet dětí na třídu: 28 (většinou 3–6 let)
Vzdělávací nabídka odpovídá věkovým i individuálním potřebám dětí, v průběhu dne se prolínají aktivity spontánní a aktivity řízené učitelkou. Je respektováno individuální tempo každého dítěte. Učební aktivity učitelky se uskutečňují zejména formou hry a prožitkovým učením, které je založeno na přímých zážitcích. Podporuje dětskou zvídavost a zájem poznávat nové věci. Vzdělávání vychází ze Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, na základě, kterého je vypracován Třídní vzdělávací program. Třída se kromě jiného zaměřuje na rozvoj jazykových schopností – ELKONIN (Hláskař (Elkonin, Mikulajová):předškolní příprava na školní podmínky, na čtení, částečně i psaní (vhodné pro děti s obtížemi ve vývoji řeči a sluchového rozlišování) – rozvoj sluchového vnímání; rozlišování slabik, hlásek; uvědomování si struktury slova; upevňování výslovnosti a gramatické stránky řeči; nácvik grafomotoriky a pravolevé orientace; pozornost, školní komunikace a režim, pracovní návyky… Každé dítě má po celou dobu školní docházky vedený osobní záznam s hodnocením dosažených dovedností podle oblastí předškolní přípravy.
ČASOVÝ HARMONOGRAM MŠ
7:00 – 8,30 - scházení dětí - hry a činnosti dle výběru a zájmu dětí, individuální práce - relaxační chvilky – svačina, upevňování hygienických návyků - uspokojování pohybových aktivit (ranní cvičení) - nabídka výchovně vzdělávací činnosti formou individuálních, skupinových a frontálních činností – ovocná (zeleninová) přesnídávka - upevňování návyků sebeobsluhy a samostatnosti 9.00 – 12:00 - příprava na pobyt venku - pobyt venku, vycházky do okolí, poznávání přírody, pohybové aktivity na zahradě MŠ - návrat do herny - hygiena - podávání oběda, upevňování správných návyků při stolování, samostatnosti a vzájemné pomoci druhému kamarádovi 12.00 – 14.00 - převlékání – literární chvilka, DVD pohádka, poslech pohádky na CD, poslech relaxační 13.30 – 14.00 - převlékání, podpora samostatnosti - podávání odpolední svačiny - hygiena, sebeobslužné činnosti 14.00 – 15.00 - hry dětí dle vlastního zájmu - opakovací chvilky, rozvoj jemné a hrubé motoriky - individuální činnosti Harmonogram lze přizpůsobit dle vzniklé situaci
|